Laserterapi

Laserterapi kender du det?

Smertedæmpende behandling kan, udover massage, bestå i forskellige elektriske behandlinger, fx med ultralyd. Laserterapi speeder den naturlige helingsproces og reducerer smerten ved vævs- og knogleskader. Hos Fysioterapien bruger vi denne behandlingsform til at reducere skadesperioden og effektivt smertedæmpe din skade.

Laserterapi forløb

Behandlingen består typisk af flere behandlinger over to uger. Laserbehandlingen kan stå individuelt. Men hvis du ønsker et bedre resultat, kan vi kombinere det med anden behandlingsform, fx massage og zoneterapi.

Laser virker smertelindrende og hjælpe musklerne til at slappe af. Laserbehandling gør ikke ondt og der er ingen bivirkninger. Der er højest tale om behandlingsreaktioner i form af en forøget irritation, uro og murren i det behandlede område. Dette er ganske normalt og aftager i løbet af 12-24 timer.

Typiske skader som kan behandles med Powerlaser er:

• Forstuvning
  • Knoglebrud
  • Korsbåndsskade
  • Skulderskade
  • Knæskade
  • Rygsmerter

Den positive virkning på vævet kan også bruges som en fordel i arvævsbehandling, hvor helingen og kvaliteten af arvævet påvirkes positivt. Det er muligt at give behandlingen tidligt i helingsfasen selv før såret er helet. Powerlasere er ligeledes særdeles velegnede sammen med akupunktur og kan anvendes både som supplement, eller som erstatning for nålene, hvis der ønskes behandling på særlige indstikspunkter uden nåle.

Behandling med laser sker som regel i kombination med anden behandlingsformer og fysioterapeuterne bruger laser som behandling og smertelindring på typisk akutte skader.

Kontakt os på [email protected]