Bassinhold

Bassintræning henvender sig til alle, men er især gavnligt for dig der er meget smerte- og funktionspåvirket ved almen træning. Det er også meget relevant for alle med især belastningsrelaterede smerter som ved slidgigt, leddegigt eller efter operation. For gravide med ryg- eller bækkensmerter er denne form for træning også meget effektiv og smertelindrende.

Hos Fysioterapien.dk Ballerup tilbyder vi bassintræning i varmtvandsbassin alle ugens dage. Denne form for træning er en fantastisk mulighed for at lave skånsom træning for kredsløb, muskler og led. Temperaturen er ml. 32-34gr. hvilket blødgør musklerne og gør dig godt hvis kroppen er øm og generet af smerter.

Kombinationen af vægtløshed og vandets modstand gør øvelserne lette at udføre og opdriften vil give en naturlig modstand. Vi benytter forskelligt udstyr i vores træning og selvom denne er holdbaseret, vil der blive taget hensyn til netop dine behov og ved specifikke behov vil fysioterapeuten være behjælpelig med at korrigere eller ændre øvelserne så de passer til dig.

Det er ikke et krav, at du kan svømme. Du skal dog være 100% selvhjulpen ifbm. omklædning og bad, eller have en hjælper med.

Træningen i varmtvandsbassin er utroligt populært, så book tid allerede i dag eller bliv sat på vores venteliste og bliv kontaktet, når der igen er ledigt på ét af holdene.

Hvem har gavn af bassintræning? Træningen er især god for patienter med:

• Slidgigt og leddegigt
  • Nye hofter/knæ
  • Knogleskørhed
  • Rygsmerter
  • Diskusprolaps
  • Fibromyalgi
  • Generelle smerter.

Desuden anvendes vores bassinhold også af mange til almen konditions- og styrketræning.