Genoptræning hos Fysioterapien Ballerup

Ryghold hos FysioterapienDK Ballerup

Uanset om du lider af kroniske rygsmerter, ønsker genoptræning af din nyopererede ryg eller oplever nyopstået smerter i ryg eller lænd tilbyder Fysioterapien.dk Ballerup ryghold, der passer til lige netop dit behov.

Ryghold tilbydes individualiseret træning, så alle kan deltage

Ryghold hos Fysioterapien Ballerup kan hjælpe med de smerter du har i øvre ryg og lænd, hvilket er noget som rigtig mange mennesker døjer med. Det er ikke altid, at vi er bekendt med hvordan smerten opstod eller at vi kan finde årsagen til smerten, men flere undersøgelser viser, at rygsmerter kan minimeres eller helt undgås, hvis man sørger for at holde ryggens led bevægelige og styrke muskulaturen omkring rygsøjlen.

På klinikkens ryghold tilbydes individualiseret træning, så alle kan deltage. Der tages højde for lige netop din rygproblematik og de smerter, du mærker. Derfor er det vigtigt, at du til træningen lærer de øvelser og bevægelser, som er gode for dig. Vi sikrer os altid, at du er tryg ved første del af rygtræningen inden du fortsætter til næste del ved vores ryghold.
Først og fremmest skal du kunne bevæge dig sikkert og naturligt. Det betyder, at du skal kunne bevæge dig frit i din hverdag uden at tage for mange hensyn. Det er vigtigt, at du føler dig tryg i dine bevægelser.

Det næste vi arbejder på ved vores ryghold, er at fokusere på at øge styrken i dine muskler. Desuden får du kendskab til, og forståelse for, hvilke muskler, du skal træne samt hvordan du udføre øvelserne korrekt.
Herefter har du en god forudsætning for at kunne træne med tung belastning og i yderpositioner. På rygholdet sørger vi får, at du får sved på panden og bliver udfordret på både kondition, styrke og bevægelse. Vi vil bl.a. inddrage de bevægelser du skal kunne udføre på arbejde og/eller til din sportsgren og øvrige hverdag for at præstere bedst muligt.

Uanset dit niveau vil øvelserne varierer hos vores ryghold, hvor vi både kan lave gøre dem liggende, siddende og stående. Der benyttes forskellige redskaber afhængig af øvelsens formål. Det kan bl.a. være bolde, håndvægte, foam roller, elastikker, gulvøvelser med egen kropsvægt og vægtstænger.
Eksempler på problematikker vi træner på ryghold:
• Diskusprolaps
• Kroniske rygsmerter (kendt, såvel som ukendt årsdag)
• Dårlig holdning
• Lændesmerter