GynObs Fysioterapi til både mænd og kvinder.

Både mænd og kvinder kan have problemer med bl.a. at holde på vandet, smerter i underlivet eller smerter ved samleje. Få en undersøgelse hos vores GynObs-uddannede fysioterapeut og få hjælp med dine bækkenproblemer her hos Fysioterapien Ballerup.

Signe Mynster - Fysioterapeut & GynObs fys. - Fysioterapien.dk/Ballerup

Vores fysioterapeut Signe Mynster har specialuddannet sig indenfor GynObs fysioterapi og tilbyder undersøgelse og behandling til både mænd og kvinder, der har smerter og komplikationer i bækkenområdet.

Signe undersøger og behandler bl.a. følgende problematikker:
• Inkontinens (urin, afføring)
• Nedsynkning af underlivsorganer (af 1. og 2. grad)
• Graviditetsrelaterede bækkensmerter
• Gener fra bristninger i forbindelse med fødslen
• Halebens smerter
• Tyngdefornemmelse
• Gener fra arvævsdannelse efter kejsersnit
• Efterfødselsgener
• Vulvodyni (uforklarlige smerter i vulva)
• Vaginisme (ufrivillige muskelsammentrækninger omkring vagina)
• Dyspareuni (Smerter under eller efter samleje)
• Endometriose

• Hvad står GynObs fysioterapi for?

Ordet GynObs fysioterapi er en betegnelse for gynækologisk og obstetrisk fysioterapi. I daglig tale kalder vi det for GynObs fysioterapi, men den præcise betegnelse er egentlig UroGynObs fysioterapi – urologisk, gynækologisk obstetrisk fysioterapi.

• Hvad er GynObs fysioterapi?

GynObs fysioterapi er undersøgelse og behandling af smerter og komplikationer relateret til bækkenet, underlivet og bækkenbunden. For at undersøge og behandle patienter med disse problematikker kræver det en efteruddannelse indenfor urologisk, gynækologisk obstetrisk fysioterapi, hvor fysioterapeuten tilegner sig særlig viden om bækkenets anatomi, udredning af bækkenproblematikker og behandlingsmetoder.

• Vil du vide mere om GynObs fysioterapi?

På nedenstående hjemmeside kan du finde mere information om GynObs fysioterapi samt information om den nyeste viden www.DUGOF.dk

• Hvordan foregår undersøgelsen?

Som ved en hver anden fysioterapeutisk undersøgelse vil fysioterapeuten starte med en grundig samtale for at spore sig ind på dine smerter. Du vil få en grundlæggende forståelse af bækkenbundens anatomi og funktion og herefter vil fysioterapeuten fortsætte med en vaginal og/eller anal undersøgelse såfremt hun vurderer, at der er behov for det.
    Fysioterapeuten undersøger bækkenbundens muskulatur ift. spændingstilstand, styrke og udholdenhed og kan ud fra den give dig den bedst mulige behandling og sammensætte det helt rigtige træningsprogram til dig.

• Hvordan behandles bækkenproblematikker?

Behandlingen vil være individuelt tilpasset afhængig af hvad problemet er. Fysioterapeutens behandling vil typisk bestå af manuelle teknikker, træning samt instruktion i hvordan du selv kan både træne og afspænde muskulaturen.